Hvordan opleves det at være deltager på ét af mine KRAP kursusforløb?
Det giver først 2 kursister her hvert sit bud på:
————————————————————————————————————————————————
Berigende KRAP-kursus
På en skala fra 1-10 ….. 8 (der var et par dage, hvor solen skinnede mig i øjnene!). Med andre ord: jeg har i december måned afsluttet et 4 x 2 dages KRAP-kursus i Middelfart, som til fulde levede op til mine ønsker, forhåbninger og forventninger.
Ad kognitiv, ressourcefokuseret, anerkendende og pædagogisk vej har Peter Storgård formået at bibringe selv en ”moden” lærer konstruktive og meningsfulde begreber og metoder. På struktureret og kompetent vis er jeg – i selskab med 21 andre kursister – blevet dus med KRAP´s baggrund og ideer. Udført i en atmosfære med plads til nysgerrighed, humor og lydhørhed.
De otte kursusdage har bevirket, at jeg på min arbejdsplads dagligt og med succes anvender KRAP´ske tilgange og metoder, og jeg er så heldig at være ansat på en skole, hvor det prioriteres højt at implementere dette.
Når så kurset i øvrigt er blevet krydret med samvær med 21 andre motiverede og spændende voksne samt Brogårdens dejlige kulinariske fristelser, så kan det vist ikke blive meget bedre.
Så på en skala fra 1-10 ….. 9 (den ene dag trak jeg gardinet for, da solen skinnede mig i øjnene!).
Birgit Holm Jensen
Lærer på Hjortholmskolen i Tølløse (Holbæk kommune) under Børnespecialcenter 2.
————————————————————————————————————————————————
Dine rammer, indholdet og din måde at undervise på var meget optimale for mig, så jeg glæder mig over at kunne sende mine personaler på kursus hos dig. Peter, jeg kan jo skrive en hel masse godt om KRAP og alt det gode indhold, du har samlet til kursusdagene. Jeg har dog et par punkter, der for mig har været super vigtige for, at jeg kunne få optimal læring ud af kursusdagene.
– Det er rigtigt godt med 10 min. pause pr. time (og at du overholder dem konsekvent).
Jeg har deltaget ved mange kurser og uddannelser gennem tiden – men oplever for første gang, at jeg gennem alle dagene i kursusforløbet har været “skarp” og med hele tiden.
Jeg vidste jo, hvornår jeg fik et break 🙂
– Du er super god til at følge op på spørgsmål, der kommer løbende. At du ret hurtigt vendte tilbage med feedback; en god forklaring, der var undersøgt nøje. Også at du giver plads til spørgsmål, der rækker ud over det, der lå i din planlægning/tænkning.
– Du har en fantastisk måde at vække tillid på hos dine kursister. Det måler jeg på, hvor mange, der turde deltage i diskussioner/drøftelser og komme med egne input. Intet er for underligt til at blive sagt og delt i din verden, og jeg tror, at alle følte sig forstået af dig.
Tina Wolff Jørgensen
Værkstedsleder, Haderslev Kommune
————————————————————————————————————————————————
De 2 ovenstående kursister har begge deltaget på mine åbne, 8-dages KRAP kursusforløb i Middelfart.
Hvordan opleves det i en organisation, som selv har afholdt et længere KRAP kursusforløb, dvs. et internt kursus? Dette giver Jytte Hoffman Birk sit bud på:
————————————————————————————————————————————————
KRAP som temaforløb i et samarbejde med Peter Storgård
Vi er blevet fagligt stærkere igennem dette forløb.
Vi har nu sikret en fælles ramme og et fælles sprog.
Vi er i forløbet blevet udfordret.
Vi har fået ny viden.
Vi har fået foretaget en grundig ”hovedrengøring” i rutiner og vaner.
Vi kan se, at KRAP er stærkt og nyttigt praksisorienteret.
Peter Storgård har fulgt os tålmodigt på vej med behagelig undervisningsform.
Det har været let at spørge.
Det har været let at spørge igen.
Denne positive undervisningsform har givet gode muligheder i egen læring
Jytte Hoffmann Birk
Udviklingsleder, Psykiatri og Handicap
Vesthimmerlands Kommune