Kursus- og temadage

Jeg afholder kursus- og kompetenceudviklingsforløb på institutioner, afdelinger, skoler, arbejdspladser m.v. Disse forløb spænder fra korte kurser af få dages varighed til længerevarende forløb. Temaerne for disse kursus- og kompetenceudviklingsforløb er blandt andre:

  • Børn og unge med særlige behov – pædagogiske tiltag / muligheder for støtte og behandling
  • Kognitiv terapi, nogle gange med et udvidet focus: De kognitive behandlingsformer
  • Nye opgaver – nye tilgange og nye metoder
  • Neuropsykologi og neuropædagogik – bl.a. med focus på børn, unge og voksne med ADHD, indlæringsvanskeligheder og socialkognitive vanskeligheder
  • Motivation, motiverende samtaler
  • Ressourcefocuseret pædagogik

En del af de forløb, jeg afholder, har med KRAP at gøre (KRAP: Kognitiv, Ressourcefocuseret og Anerkendende Pædagogik). Læs mere om KRAP.

Derudover afholder jeg ofte tema- og inspirationsdage for arbejdssteder, som har brug for at få opdateret eller udbygget deres viden inden for et bestemt område – eller som ønsker at få inspiration og ny energi ind i arbejdet.

Når man deltager i et kursus eller på en temadag, har man brug for at få noget med hjem, som på den ene eller anden måde kan bruges i éns egen praksis. Jeg lægger derfor stor vægt på at trække eksempler fra praksis ind – og formidle egne og andres erfaringer.


Tema- og inspirationsdage afholder jeg blandt andet omkring:

  • Positiv psykologi – mere end blot et supplement til den klassiske psykologi
  • Anerkendelse og autenticitet: At være – og blive – sig selv i anerkendelsens tidsalder
  • Hvordan kan vi som fagfolk/ansatte forholde os til nedskæringer og besparelser:
  • Vores egen tænkning – og vore egne mestringsstrategier
  • Højhastighedssamfundets menneskelige aspekter
  • Trivsel, robusthed og mestring – hos børn og voksne